Visolie-Info
:
Postnatale depressie
:
wetenschappelijk onderzoek
Google
Visolie-Info
Home
colofon
contact & nieuwsbrief
advies
visolie
voor wie
lichaam
geest
Postnatale depressie en visolie
inleiding
websites
(1)
wetenschappelijke onderzoeken en artikelen
(8)
Wetenschappelijke onderzoeken en artikelen over postnatale depressie en visolie
Op chronologische volgorde van publicatiedatum
2004
titel:
Women and omega-3 Fatty acids.
auteurs:
Saldeen P, Saldeen T.
tijdschrift:
Obstetrical & Gynecological Survey
jaargang:
2004
Oct;59(10):722-30; quiz 745-6.
opmerkingen:
De link verwijst naar de een abstract van deze studie
De auteurs zijn verbonden aan Department of Obstetrics and Gynecology, Malmo University Hospital,
University of Lund
, Sweden.
2003
titel:
Lowered serum n-3 polyunsaturated fatty acid (PUFA) levels predict the occurrence of postpartum depression: further evidence that lowered n-PUFAs are related to major depression.
auteurs:
De Vriese SR, Christophe AB, Maes M
tijdschrift:
Life Sciences
jaargang:
2003
Nov 7;73(25):3181-7
opmerkingen:
De link verwijst naar een abstract van deze studie.
De auteurs zijn verbonden aan
Universiteit Gent
.
titel:
Increased risk of postpartum depressive symptoms is associated with slower normalization after pregnancy of the functional docosahexaenoic acid status.
auteurs:
Otto SJ, de Groot RH, Hornstra G
tijdschrift:
Prostaglandins, Leukotrienes & Essential Fatty Acids
jaargang:
2003
Oct;69(4):237-43
opmerkingen:
De link verwijst naar de
volledige tekst
van deze studie.
De auteurs zijn verbonden aan
Erasmus MC
te Rotterdam.
titel:
Effect of maternal docosahexaenoic acid supplementation on postpartum depression and information processing.
auteurs:
Llorente AM, Jensen CL, Voigt RG, Fraley JK, Berretta MC, Heird WC.
tijdschrift:
American Journal of Obstetrics and Gynecology
jaargang:
2003
May;188(5):1348-53.
opmerkingen:
De link verwijst naar de een abstract van deze studie
De auteurs zijn verbonden aan Department of Pediatrics, United States Department of Agriculture,
Agricultural Research Service Children's Nutrition Research Center,
Houston.
titel:
Omega-3 Fatty Acids for Depression in Pregnancy.
auteurs:
CHIH-CHIANG CHIU, SHIH-YI HUANG, WINSTON W. SHEN, and KUAN-PIN SU
tijdschrift:
American Journal of Psychiatry
jaargang:
2003
Feb; 160: 385
opmerkingen:
De link verwijst naar de
volledige tekst
van dit artikel.
2002
titel:
Seafood consumption, the DHA content of mothers' milk and prevalence rates of postpartum depression: a cross-national, ecological analysis.
auteur:
Hibbeln JR
tijdschrift:
The Journal of Affective Disorders
jaargang:
2002
May;69(1-3):15-29
opmerkingen:
De link verwijst naar een abstract van deze sudie.
De auteur is verbonden aan
National Institutes of Health
in Rockville.
2001
titel:
Comparison of the peripartum and postpartum phospholipid polyunsaturated fatty acid profiles of lactating and nonlactating women.
auteurs:
Suzie J Otto, Adriana C van Houwelingen, Anita Badart-Smook and Gerard Hornstra.
tijdschrift:
American Journal of Clinical Nutrition
jaargang:
2001
Vol. 73, No. 6, 1074-1079, June
opmerkingen:
De link verwijst naar de
volledige tekst
van dit onderzoek.
De auteurs zijn verbonden aan
de Universiteit van Maastricht
.
1990
titel:
Biochemical EFA status of mothers and their neonates after normal pregnancy.
auteurs:
Al MD, Hornstra G, van der Schouw YT, Bulstra-Ramakers MT, Huisjes HJ
tijdschrift:
Early Human Development
jaargang:
1990
Dec;24(3):239-48
opmerkingen:
De link verwijst naar een abstract van dit onderzoek.
De auteurs zijn verbonden aan
de Universiteit van Maastricht
© Visolie-Info, |
contact
naar boven