Visolie-Info: Nieuws |
|
10 november 2009
Hoge doses van de omega-3 vetzuren EPA en DHA uit visolie zijn de beste bescherming voor het hart. De Nederlandse Gezondheidsraad adviseert iedereen om minstens 450 mg van deze vetzuren binnen te krijgen, maar uit onderzoek blijkt dat mensen met bestaande hart- en vaatziekten er goed aan doen om ten minste 800 tot 1000 mg EPA/DHA in te nemen.
Ook bij bestaande hart- en vaatziekten
Hoewel het beter is om hart- en vaataandoeningen te voorkomen, laat dit grote onderzoek, gepubliceerd in de Journal of the American College of Cardiology, zien dat hoge doses EPA en DHA juist ook bij bestaande hartaandoeningen een positieve invloed hebben. Mensen die al eens een hartinfarct hebben gehad of mensen met hartfalen blijken erg veel baat te hebben bij het gebruik van omega-3 vetzuren.
Onze nieuwsbrief houdt u op de hoogte van ont-wikkelingen op visolie-gebied.
Overdreven dorst, harde, droge bobbeltjes op de huid, neiging tot allergie, slecht nachtzicht, mist in de hersenen, overmatige gemoedsschommelingen, moeite met inslapen
Deze en andere symptomen kunnen duiden op een tekort aan vetzuren. Lees verder over de checklist van Richardson over tekorten aan omega 3.
|