Visolie-Info: Nieuws

streep

Google
Visolie-Info
visolie
voor wie
lichaam
geest
trans
 
imageVitaminen en vette vis voor gevangenen
2004
Justitie gaat onderzoeken of voedingssupplementen het aantal geweldsincidenten bij gevangenen doen verminderen. Dit gebeurt in navolging van het onderzoek van de universiteit van Oxford in 2002, waarbij toediening van extra vitaminin, mineralen en omega-3-vetzuren leidde tot 25 procent minder geweldsincidenten.
De omega-3-vetzuren zouden depressies en stemmingswisselingen helpen voorkomen. Sinds eind jaren negentig verschijnen studies die verschillende bevolkingsgroepen met elkaar vergelijken. Naarmate het (vette) visgebruik groter is, daalt het aantal depressies en blijkt de algemene mentale gezondheid beter. Van de olie uit vette vis, die onder consumenten populair is wegens de mogelijke heilzame werking tegen kanker en hart- en vaatziekten, worden dan ook goede resultaten verwacht voor het onderzoek onder gedetineerden.
© Visolie-Info, | contact naar boven