logo Visolie-Info
Over visolie
Voor wie bedoeld?
Toepassing Lichaam
Toepassing Geest
 

Omega-3 EPA en DHA voor de nieren

28 september 2009

De omega-3 vetzuren EPA en DHA in visolie hebben een positieve invloed op de nieren en verlagen de bloeddruk en hartslag bij chronische nierziekten, zo blijkt uit dubbelblind, placebogecontroleerd onderzoek gepubliceerd in de Journal of Hypertension.

Afhankelijk van de ernst van de nierziekte bestaat een 2 tot 50 maal grotere kans op hart- en vaatziekten. Net als bij diabetes, dat de kans op hart- en vaatziekten ook sterk vergroot, is het bij nieraandoeningen belangrijk om hart en bloedvaten te beschermen.

Bij dit onderzoek van de University of Western Australia en het Royal Perth Hospital kregen de 85 proefpersonen met een chronische nieraandoening 8 weken lang ongeveer 4 gram EPA/DHA per dag.

Bron: NutraIngredients

Terug naar het nieuwsarchief

Zoeken op
Visolie-Info:

 
Heeft u mogelijk een omega-3 tekort?
Controleer aan de hand van de checklist van dokter A. Richardson.
 

Advertentie

www.smeetsengraas.nl
Dé webwinkel met uitsluitend kwalitatief hoogwaardige voeding en voedingssupplementen die passen bij een gezonde wijze van leven.

 

Advertentie

www.visolieplein.nl
De officiële internetverkoper voor Nederland van de visolieproducten van
Minami Nutrition.

 
streep