Visolie-Info: Dyslexie |
|
Een toenemend aantal onderzoeken laat zien dat er een verband is tussen een lage inname van omega-3 vetzuren en de ernst van dyslexie-symptomen. De resultaten van de tot nu toe uitgevoerde onderzoeken wijzen uit dat inname van visolie een positieve invloed heeft. De mate van invloed alsmede de optimale hoeveelheid en de exacte werking, zal nog moeten blijken uit toekomstig onderzoek.
Een aantal wetenschappelijke artikelen is te vinden via onderstaande link.
500 mg EPA per dag. Voor meer informatie Klik hier
Dr. Alexandra Richardson, verbonden aan de universiteit van Oxford, heeft een checklist opgesteld met de kenmerken van vetzuurdeficiëntie. Met deze checklist kunt u bepalen of u mogelijk voordeel zult hebben van het gebruik van visoliesupplementen.
BELANGRIJK: Al deze kenmerken kunnen ook andere oorzaken hebben. Wanneer u advies wilt over uw persoonlijke situatie naar aanleiding van de bovenstaande informatie consulteer dan altijd een medische professional.
bron: Fatty Acids in Dyslexia, Dyspraxia, ADHD, and the Autistic Spectrum (pdf-document op www.fabresearch.org)
|