Visolie-Info: Astma |
|
Uit epidemiologisch onderzoek is gebleken dat de consumptie van vis leidt tot een verbeterde longfunctie en een minder voorkomen van astma. Echter uit klinisch onderzoek op korte termijn met toediening van visolie is dit positieve effect niet gebleken. Weer een ander onderzoek onder kinderen met astma toonde een significante afname van kortademigheid, piepen en nachtelijk hoesten. De inname van visolie kan dus bijdragen aan minder hevige symptomen, maar om exact te weten welke werking visolie heeft als het gaat om astma, zullen nog uitgebreidere en langduriger onderzoeken uitgevoerd moeten worden.
Informatie die nu beschikbaar is, is hieronder te vinden. Nieuwe ontwikkelingen op dit gebied zullen ter zijner tijd hier toegevoegd worden.
Geen doseringsadvies bekend. Voor meer informatie Klik hier
Dr. Alexandra Richardson, verbonden aan de universiteit van Oxford, heeft een checklist opgesteld met de kenmerken van vetzuurdeficiëntie. Met deze checklist kunt u bepalen of u mogelijk voordeel zult hebben van het gebruik van visoliesupplementen.
BELANGRIJK: Al deze kenmerken kunnen ook andere oorzaken hebben. Wanneer u advies wilt over uw persoonlijke situatie naar aanleiding van de bovenstaande informatie consulteer dan altijd een medische professional.
bron: Fatty Acids in Dyslexia, Dyspraxia, ADHD, and the Autistic Spectrum (pdf-document op www.fabresearch.org)
|