|
Jonger door omega-3 en groene thee20 januari 2010
Volgens onderzoekers van de Universiteit van Californië houdt een hoge omega-3 (EPA, DHA) inname verband met een lagere biologische leeftijd. Zij onderzochten de snelheid waarmee de lengte van DNA-telomeren afneemt bij mensen met hoge EPA- en DHA-waarden. De lengte van telomeren is volgens wetenschappers een marker voor de biologische leeftijd.
Aan het einde van het 5 jaar durende onderzoek bleek dat bij die mensen met de hoogste omega-3 waarden de lengte van de telomeren het minst was afgenomen. Het onderzoek betrof 608 mensen met hart- en vaatziekten.
Bron: Nutra Ingredients.com
|
Heeft u mogelijk een omega-3 tekort?
Controleer aan de hand van de checklist van dokter A. Richardson.
|
| © Stichting Het Gezonde Leven |